Ügyfélkapu+ átállás / DÁP alkalmazás

Ügyfélkapu+ átállás / DÁP alkalmazás

2025. január 15-én lesz utoljára elérhető az Ügyfélkapu szolgáltatás az eddigi formában. 2025. január 16-tól már csak az Ügyfélkapu+, illetve a DÁP alkalmazáson keresztül tudjuk hivatalos ügyeinket, illetve azok egy részét elektronikusan intézni.

Az Ügyfélkapu+ szolgáltatás tulajdonképpen semmiben nem tér el az eredeti Ügyfélkapu szolgáltatástól, kivéve a kétfaktoros azonosítást, mellyel életünk során már sok szolgáltatónál találkozhattunk. A felhasználó név és jelszó kombináció mellé még egy SMS-ben vagy e-mailben megkapott kódot is használnunk kellett. Itt ugyanerről van szó, azzal a kiegészítéssel, hogy egy Authenticator szolgáltatást kell a telefonunkra telepíteni, és az azonosító kódot erre fogjuk megkapni minden egyes bejelentkezéskor.

Szükségünk lesz tehát egy működő Ügyfélkapu fiókra, valamint egy olyan mobiltelefon készülékre, amely támogatja az Authenticator alkalmazásokat (pl. Google Authenticator, Microsoft Authenticator, NISZ Authenticator stb..)

Lássuk a lépéseket:

  • Telepítsünk a telefonunkra egy Authenticator alkalmazást, amennyiben eddig nem használtunk (én más alkalmazás használata miatt a Microsoft Authenticatort már telepítettem korábban, ezért azt használtam)
  • Menjünk be az ügyfélkapu felületre, és jelentkezzünk be a szokásos módon
  • „Ügyfélkapu+ igénylés” gombra kattintás és „Tovább az Ügyfélkapu+ igényléshez” gombra kattintás
  • QR kód mentése képként egy biztonságos helyre!!
  • Ügyfélkapus kód beírása
  • Authenticator segítségével (applikáción belül + gombra kattintva bejön a kamera) beolvasni a QR kódot
  • Majd a 6 jegyű azonosító számot az azonosító megadása mezőbe írni
  • Törlőkód mentése egy biztonságos helyre
  • Befejezés

 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük